JohannaBettanGranstedt

Alla inlägg under juni 2011

Av Johanna - 27 juni 2011 07:01


MEJA har haft fått sin första feber :( Hon blev sjuk på lördag och sen dess har det hållit i sig. Det gör så ont i mammas hjärta när man ser att hon inte mår bra. Men jag hoppas att det ger med sig idag, jag tycker ändå att jag ser den Meja vi är vana att se. 

Men till midsommar, såå tråkigt väder :/ svensk midsommar.

Allt annat var toppen trevligt. Vi firade midsommar i Vigge med  Ante, Sara , sötaste Oliver och Helena, Tomas och fina Jackie. Hur mysigt som helst, så det var en massa barn snack, rutiner och sånt som en annan tycker är samtals ämnet nr 1 just nu :)

Så vi hoppas på att detta ska bli en tradition, det kommer bli så mysigt när det små liven är lite större och vädret är toppen. Göra en midsommarstång och gå till stranden för ett dopp. Det är inte illa de.



Av Johanna - 23 juni 2011 08:23


KAN det vara en början på en toppen dag! Igår fick Meja mat vid 22 sov till kl 5 somna om och sov till 8 då var det matdags igen :) Så inatt har jag fick jag sova riktigt bra. Och det tackar jag för, eftersom förkyldningen är lite jobbig :/ 

Nu ska jag passa på att göra mig klar för kl 10,45 ska vi till BVC.

Ikväll åker vi till vigge för att fixa lite inför midsommar, så efter BVC är det hem för att packa och städa till här hemma.

Men jag hoppas att jag kan klämma in en träff med Helena och Jackie innan vi åker :)


Av Johanna - 22 juni 2011 08:09


Idag är det ingen vanlig dag för idag fyller denna underbara människa år!

Grattis grattis


 

Av Johanna - 22 juni 2011 07:35


VA faan igår hade jag lite ont i halsen och idag har jag ont som faan det trycker i bihållerna och drar lite mot öronen. Det här har jag verkligen inte tid med. Kortfattat så mår jag piss. Så nu sitter jag och trycker i mig vatten med honung, har ingen aning om det hjälper. Men det blir lent för min onda hals iaf. Midsommar får inte vara i riskzon :( Jag ska bli frisk, måste bli frisk.


Till något annat, inatt testade jag bara att trycka in nappen det funkade ca 30 min så halv fyra höll hon ut till. Men efter det blev det lite mat, men kunde tösen somna om igen. Nope hon låg och flina och börja surra lite. Då gick hon och jag upp för att inte stör Alex. Hon fick leka av sig i babygymmet, medans jag drack några koppar. 

Vid fem tiden, då blev hon trött och somna och sov till kvart över 7. helt ok :) 



Av Johanna - 21 juni 2011 16:02


NU är vi hemma från första besöket och kan rätt snabbt se att Meja är "stor" för att vara 2månader. Lång framför allt :) Men och andra sidan har hon en väldigt stark i nacke om man jämför :P Väldigt intressant att träffa nya mammor med sina första barn, man får lite tips och ideer. Så inatt ska jag testa att ge Meja bara nappen vid tre då hon brukar vakna och vill ha mat. Funkar det inte så är det inte hela världen, men prova ska jag iaf.

kanske kanske får jag bort nattmålet. Skulle vara nice de. 

Nähee nu ska jag ta och klicka hem ett par tröjhåller som jag fick nys om i Therese blogg :) 


Av Johanna - 21 juni 2011 09:40

Meja ligger och myser!  Jag har copyright på alla bilderna ©

Av Johanna - 21 juni 2011 07:46


IDAG ska vi på första föräldrträffen, och då ska vi prata lite om förlossningen och lära oss baby massage :) Hoppas att det är trevliga mammor där :P Hehe

Än så länge har min dotter varit den Meja jag är van att ha. Nu kan jag lägga henne i sängen när jag ser att hon är trött, och nu somnar hon så sött. Skulle jag inte ha en massa saker att göra så skulle jag kunna sitta och titta på henne i all evighet. Hon är så himla vacker min lilla tjej. Nu ska jag passa på att städa undan när hon sover såå sött. 

Av Johanna - 21 juni 2011 06:17


IGÅR var det inte ingen "bra" dag för Meja. Hon hade lite magknip och var rätt ledsen hela dagen.

Kunde inte sova för magen men ville sova. Ond cirkel, men vid sista amningen vid 21 tiden då somnade hon i famnen sen sov hon till halv tre. Skönt sen var det matdags igen vid 6 tiden. Och nu peppar peppar ser hon ut att må mkt bättre. Hon ligger på golvet och surrar lite och flinar. Det gillar vi :) Sen har hon börjat att stoppa händerna i munnen, så nu är hon oftas blöt som en dreglande hund :P


Men till nått roligare var att Alex kom hem med en ny TV  :) Sweet..

Så den lilla TV får flyttas in i sovrummet, även om jag är lite emot de.

Men varför jag går med på det är för sen när Meja ska få sitt lilla kryp in i vardagsrummet, då ska vi kunna se på TV inne hos oss för att inte störa lillan allt för mkt. 


Ovido - Quiz & Flashcards