JohannaBettanGranstedt

Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna - 24 februari 2010 13:58



Det var längsen jag skrev nått om ryggen..



Kanske för att man har hamnat i att det är bara gilla läget.

jag vet inte om jag skrev att jag fick äntligen en röntgen. Men iaf jag fick en, men det visade sig att det inte var något fel.

Men.. Hur kan då jag ha fortfarande ha ont.

Om det är bara något enkelt borde det då inte ha försvunnit på 1,5år?

Och borde jag inte få slippa den brännande känsla så fort jag har gjort något.

Och visst borde jag få sov 1natt utan att känna av rygg/höft ont.

Och det borde framför allt vara över då jag har testat ström, akupunktur, knäcka ryggen och nu sträcka ut den?! Varför vill inget funka.


Men efter jag fick svar från röntgen vart jag så less.. Jag orkade inte ta tag i det igen. Speciellt när man har en läkare som inte lyssnar på vad man säger utan ger som tips att avslappnings cd skivor är lösningen.

Hallåå!! Är han helt dum i huvudet.

Självklart är ju det lösningen.. Faan va less man kan bli.

Iaf, jag fick tips va Mona att Strängnäs Kliniken är riktigt duktig på ryggbesvär.

Så under den dagen fick jag lite energi att börja ta tag i ryggen igen.

Så jag ringde strängnäs, och det visade sig att du måste göra en magnetröntgen för ens ha en chans att komma dit. Hmm lätt, då ska jag ringa min läkare och säga att jag vill ha en magnetröntgen.. Haha det blir ju lätt..

Eftersom det inte visade sig nått på vanliga röntgen plåtarna.

Men jag jag bet i det sura äpplet och ringde vårdcentralen.

Jag fick prata med en sköterska. Som var den gulligaste kvinna jag har pratat med. Hon förstod mig precis :) Så hon fixade så jag fick träffa en annan läkare nu på tisdag.. Yeeees.. Kanske är det någon vettig människa som VILL hjälpa mig.

Skit samma vad han tycker att vi ska hitta på bara att han bryr sig och vill det jag vill att slippa min rygg ont.


Så tisdag den 2/3 14:15 då har jag tid. Och förhoppningsvis med en BRA läkare!

Av Johanna - 24 februari 2010 10:20


-31 fyy faan



När jag gick upp i morse så var det -31?! What.. Är det nått skämt eller?

Vilken tur att man är ledig idag, för jag tänker då inte lämna lgh.

Och det passar ju bra, för jag måste städa idag.

Lite jobbigt är det att städa lgh då solen lyser, man ser ju allt damm då :S

inte så kul. Såå snällla sol gå i moln tills jag har städat klart..


Av Johanna - 22 februari 2010 19:15



Shutter Island

 

Igår var vi på bio med Helena, Tomas, carro, Vääs och Frida.

Ett helt gäng :) Trevligt de..

Vi valde att se Shutter Island, I love it!!!

Jag gillar den jätte mkt, skit bra film. En självklar sevärd film. 

 En Johanna film!!

Att Leo är med I den gör den ännu bättre :) Grym kille :)

Vi alla gillade den utom Frida.. Hehe fattar inte varför men men så är det..

Men oddsen (6 av 7) är ju bara så jag tror att ni också gillar den.. hehe

Jag och Helena är så fjantiga men när vi fyra går på bio då måste vi sitta I mitten så vi kan tjattra lite :P hehe..och Tomas och Alex kan inte förstå varför de aldrig få sitta brevid varandra..

Men så är det grabbsen, det är bara att gilla läget. Vi brudar får alltid sista ordet :P


Äntligen är jag inne på sista timmen :) sweet..

Då ska jag hem och stryka kläder.. och framför TV..

En tråkig måndag får det bli idag...

Kanske har alex redan varit och handla lite mat :)

Det vore nice de, så jag får åka hem direkt efter jobbet...


v.8

Av Johanna - 22 februari 2010 11:03


Min vecka Birsta 



Måndag: 10-20


Tisdag: 10-15 Träna


Onsdag: ledig Träna


Torsdag: Ledig Träna


Fredag: 10-15 Alex 25år Grattis love Träna


Lördag: 10-18 Helena och Tomas kommer på middag


Söndag: 10-18



Av Johanna - 21 februari 2010 11:03


Vilken Kväll!! 


Igår var det Tjejfest :) vi var väl så där ca 10-14pers.. hehe hade inte riktigt kolla på hur många vi var.

Men vi var några st.. Och kul som faan hade vi, iaf jag :P Hehe

Förfesten var hemma hos Sofia och sen blev det oscar..

och vilken tur att jg har en vän som Aliix :) För visst gjorde hon mig snygg..

Jag älskade verkligen klänningen, men jiiises va kort den var :P

Meen såå snygg den var.. TACK vännen!!


Idag bli det rätt segt att jobba, vill inte gå ner.

men tur nog är det bara 4 timmar.

Efter jobbet då ska vi upp till Mickis och Anders för att fira Nova :)

Lill tösen har ju blivit 1år :)

Nähee nu måste jag ligga ner ett tag innan jobbet kallar..

Av Johanna - 19 februari 2010 22:34


Gör din Magi Aliix


Imorn är det tjejfest :) sweet.. Så jag och Helena skulle gå på stan för att hitta nått snyggt att ha på sig :P

Men det gick ju ingen vidare, eller för mej iaf. Helena kom hem med x antal påsar :P

hehe

Men då ringde jag min alix för hjälp. Så nu ska sötnosen min trolla fram något snyggt som jag kan ha på mig imorn :) Är inte ett dugg orolig den tösen hon kan hon :)


Aja nu ska jag ta och väcka min sambo som har däckat i soffan :P hehe

Sällan det sker..

Ojjj Nu vart det spännande på Tv, later...

Av Johanna - 19 februari 2010 08:40



Härliiga torsdag


Igår då hade jag fullt upp, började morgonen  med att tok städa.

Vid tolv halv ett tror jag att jag var klar.

Då gick jag ner och hyrde en film (man måste ju belöna sig)

och gick sen vidare upp på Ego där jag var ca en timme.

Hemma då blev det duschen/bad och sen gjorde jag ett jätte gott mellan mål :)

Yoggi,valnötter äpple och lite kanel och sedan en skvätt honung :)

Såå jäkla gott. och självklart åt jag det framför rullen jag hade hyrt.


När alex kom hem då blev det chili con carne till midda.

Och avslutade kvällen med en prommis med Aliix :)

Och såg Anja glida in på en tredjeplats :)



Och idag ska jag äta lite frulle gå ner på Ego, sola sen hem.

För kl 13 då har jag tvätt tid :( bläää så tråkigt men vad gör man rena kläder bör man ha.

Sen vid kvart i fem ska jag plocka upp Helena för då blir det stan för att leta några fina party kläder :P hehe

Få se om jag kommer hem med något..


Aja nu frulle och sen ego :)





Av Johanna - 16 februari 2010 13:34


Lyx Pass 



Idag har jag ett sånt där lyx pass, jobbar bara 14-19.

Så imorse hann man med ett besök på ryggcentrum och ett på ego :)

Sen blev det frulle vid datorn och då passade jag på att se båda avsnitt 1 och 2 av Vampire  Diaries:)

Det är nått som jag kommer att följa :) Jag tycker att det är jätte bra.

Aja nu hinner jag inte skriva nå mera, jobbet väntar...




Mickis

 

Det blir ego ikväll också, armar och mage om du ville följa med mickis :)

Så nu vet du det.. hehe Slutar som sagt 19 så 1930 går vi nog ner. 

Ovido - Quiz & Flashcards