JohannaBettanGranstedt

Alla inlägg under oktober 2011

Av Johanna - 31 oktober 2011 07:28


Meeja!


 


Hon tar nu sig fram ålandes i lgh :) Hon har hållt sig i vardagsrummet, men igår när jag stod i köket och donade lite.

Då kommer lilla loppan ålandes med en jäkla fart, så himla gulligt.

Igår ställde man om klockan, så den här veckan kan bli rätt jobbig för vår tös.

Men igår somnade hon kl 18 och vaknade då kl 5 :S men med lite mat och mammas kärlek då somnade hon om och sov till 7. så det är ju helt ok.

Så vi få se om vi kan vända på timmarna lite idag.

Idag blir det en prommis med Helena ch Jackie, och sen en träff med mammor.

På kvällen blir det middag hos fam Aronsson.

En skön måndag alltså. 


Av Johanna - 31 oktober 2011 07:07


Nu har Meejs äntligen fått en säng och allt som hör till en säng :)

Så nu gäller det bara att få väg skrivbordet, så vi kan ta ut sängen ur vårt sovrum.

Med andra ord är Meejas krypin på g. Det kommer bli såå gulligt :)

Vi satt och prata lite hur vi skulle gör och vi båda tyckte att hon ska verkligen ha en lite prinsses hörna :)

Längtar tills vi är klara.


Ihelgen fick vi besök av Alex kompis från västerås och hans Johanna :)

På lördagen gjorde vi stan, jag införskaffade nya jeans. Det är jag värd!

Super sköna jenas och vart kommer de då ifrån undrar ni :P Haha

Jo, de kommer fr.TIGER Så alla Tjejer som vill ha ett par jeans som sitter perfekt, lyfter upp rumpan (utan att använda kniven :P ) Och vänta de ger aldrig i med sig , nämde jag att det är super mkt stretch.

Hur kan detta då vara möjligt efter som alla stretch byxor ge med sig?!

Jo eftersom de har stretchat ut tyget maximallt och sen klippt ut tyget när det är utstretchat, så av den andledningen kan de aldrig bli större! 

En perfekt byxa, man kan som Lisa sa dansa balett i dom. Hur sköna som helst är de! 

Japp då vet ni de :) Gå och köp! 


På kvällen, då hade vi bestämt att vi skulle gå ner på invito och ta en drink.

Och självklart efter SÅ MYCKET BÄTTRE. Kung pogram! 

Kricka och Alix kom hit och såg progrmet med oss och sen stannade de kvar för att passa Meejs :)

Och det gick super bra!


Söndag då for vi upp på norra och kikade ut över stan innan västeråsarna for hem igen.

Sen blev det en slappar söndag med film och hämtmat.

Av Johanna - 26 oktober 2011 20:49

Detta var ju kul.


Igår var det en jäkla skit dag, men man måste väll ha såna dagar också. Fast jag skulle ju heller slippa de.

För nu kommer jag ALLTID kolla så alla min grejer ligger perfekt i påsen under vagnen.  Och varför då, jo för jag och helena hade beställt hem vinterhjul till vagnen och en bugaboo organizer. Så när jag möter upp henne för vårt egna träningspass, då MBC var inställt.

Då la jag mina nya grejer under vagnen lyckligt ovetande vad som skulle hända.

Haha låter som hela min värld brakade samman igår. 

Men iaf efter vårt lilla pass så upptäckte jag när jag kom hem att min nya fina organizer har ramlat ur :( 

Fyyy faan va less jag var/är.

Jag hann titta på de och tänka faan va bra köp detta var. Men tjhhii fick jag.

För den äger nån annan nu KUL, och jag hoppas att den inte går att använda för den är liksom gjord för bugaboo vagnen. Jag blir så less, det är inte för pengen i sig utan den var ju så jäkla bra. Skit skit skit...


Så om det är någon som har hitta just en organizer runt ån eller i stan. Hojta till för den är MIN.


Som lovat ska jag visa 2 bilder på Mejs som Anders Axelsson har tagit. Så titta nu Helena ;)




   

Av Johanna - 21 oktober 2011 07:06


Igår blev vår underbara Meja hela 6månader.

Det är skrämmande hemsk hur fort tiden går. De är nu man fattar hur fort tiden egentligen går.. HUuua 


 


Imorn är det ingen vanlig dag, det är jackies dop dag :) Så idag måste jag se till att alla våra kläder är rena och fina. Så det betyder nog att vi måste tvätta idag :/ mindre kul att göra på en fredag. men men

Fast, jag kommer att få besök av Björn och Sussi idag och det är inte fy skam. 

Jag kanske ska ta och slänga ihop en äppelkaka till kaffet.. De är super god min äppelkaka , säkert den godaste i hela världen :) Finns ingen som gör den så god som jag :P haha 



Av Johanna - 17 oktober 2011 08:04


TACK ANDERS!!! För underbara bilder på våran lilla charmtroll.


Igår fick Meja vara modell för en dag, helt underbara bilder blev det.

En bild säger mer än tusen ord, så vi kör lite pics ist :P




      



     

Av Johanna - 10 oktober 2011 16:43

   

Idag har vi varit och fått tand info :) och efter det vart det vikt och längd koll.

Så nu är våran "stora" flicka 68,5cm och väger 7,6kg

Av Johanna - 10 oktober 2011 08:09


Meja 5.0


  • Kan sitta, men man får bädda upp med en skyddsmur.
  • Tar sig fram med hjälp av gåstolen. Gåstolen är toppen!!
  • Älskar gröt. Sköönt! 
  • Har fått dyka på babysim :) Gick jätte bra.
  • Kan "gå" när man håller henne i händerna.
  • Skrattar allt mera :)
  • Har börjat med ersättning och det funkar, men föredrar mammas mat.
  • Hon har börjat "pratat" men lyssna är roligare.
  • Har varit själv utan mamma och pappa
  • Sover hela nätterna fortfarande, tack för de!
     
     

Av Johanna - 10 oktober 2011 07:00


Godmorgon Meja idag är det måndag!


I lördags var vi hemma hos Helena och Tomas. Då var det äntligen dax för en par middag igen :) Så de blev vi H&T och Erika, Mauro. Vi hade hur trevligt som helst. God middag och efterrätten var super :D Mumma..

Så lördagen var första gången vi inte hade med oss Mejsan, Det hade blivit lite grin.

Men tydligen är hon sin far :P haha vill riktigt inte sova. 

Men annars har det gått bra. Lite tjur grin de kan man ta, men bara hon inte blir ledsen. För då hade vi självklart åkt hem, eftersom de är första gången utan både mamma och pappa. Men de hon hade inte blivit så det är ju skönt! 


Igår fick Meja leka modell och mamma fotograf :P hehe Jag har fått jätte fina bilder på vårat charmtroll. Hur söt kan man vara, aja jag är ju hennes mamma så jag får ösa komplimanger på min underbara dotter.

Jag kan lägga upp nån men inte alla :P haha.. För det är en viss person som inte får se dom än :P hehe




     


 

Ovido - Quiz & Flashcards