JohannaBettanGranstedt

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Stackars liten

Av Johanna - 29 december 2011 07:25


Innan julen fick Meja en slänga av 3-dagar feber, men hon var frisk till jul och juldagen.

Vilken tur för då fick hon träffa tomten på jul men även på juldagen. Vilken lyx ;)

Vi har fått jätte fina julklappar, ska försöka lägga upp lite bilder :)

Och jag kan säga än är inte julen över :)

vi ska försöka klämma in en dag med Mormor, morfar, moster och morbror också.

Och då blir det lite mera klappar :)


Efter julen, då slog sjukdom nr 2 till på lilla Meejsan.

Måndag natt till tisdag hade hon feber och blev jätte förkyld.

Och inte blev det bättre under dagen, sista mål mat åt hon kl 13,20 sen dess har vi inte fått in henne nått.

Vi får lalla lite med fruktpure, massa vatten tvingar vi in henne. Vi vill verkligen inte att hon ska torka ut.

Igår då åkte vi in för att kolla läget. Då har hon en akut öroninflammation på höger sida :( lill loppan våran.

Så nu äter vi första dosen penicillin  här hemma. 

men stannar det där, nähe!

På kvällen så märker vi att hon får anstränga sig för att andas, det pep  när hon andades.

Så ringer alex in 1177 via telefon försöker hon lyssna på Mejas andning. Hon tycker vi ska åka in, så de gör vi.

Mycket riktigt så ser han på revbenen att andningen är för ansträng, men tack gode gud lät lungorna ok.

Så då fick hon andas in adrenalin 2ggr sen fick hon en spruta kortison. Nu låter det mycket bättre.

Natten har varit bättre än förväntat, jag har även lyckas få i henne vatten och ersättning.

Nu hoppas vi på att det ska vända för vår tös.


Bilder kommer samt en video :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 26 september 2012 12:08

Idag är den min lediga dag :) Hur välkommen som helst, de känns som man har mestadels varit på jobb eller jobbresor. De har varit 3 fartfyllda veckor på jobbet. Allt från Danmark och inventering :) Så de känns som man har missat Lill loppan lite. ...

Av Johanna - 18 september 2012 19:31

Då var man ute och for igen. Idag blev det bc möte i Sthlm, lagomt trött är jag kan jag lova. Även om man är småbarnsförälder och inte ha sovmorgon längre, så är det inte ok att kliva upp vid 4 tiden. Och sen ha möte på de mellan 10-17 tjohoo. Men ...

Av Johanna - 18 september 2012 19:31

Då var man ute och for igen. Idag blev det bc möte i Sthlm, lagomt trött är jag kan jag lova. Även om man är småbarnsförälder och inte ha sovmorgon längre, så är det inte ok att kliva upp vid 4 tiden. Och sen ha möte på de mellan 10-17 tjohoo. Men ...

Av Johanna - 18 september 2012 19:15

Då var man ute och for igen. Idag blev det bc möte i Sthlm, lagomt trött är jag kan jag lova. Även om man är småbarnsförälder och inte ha sovmorgon längre, så är det inte ok att kliva upp vid 4 tiden. Och sen ha möte på de mellan 10-17 tjohoo. Men ...

Av Johanna - 16 september 2012 12:00

Piss helg! Gud så tråkigt det är att bli hängig på en helg, speciellt när man har planer och börjat jobbat igen. Då känns helgerna lite heliga man vill liksom inte låta de gå till spillo. Men jag har kanske kunnat annat att de skulle bli så här. ...

Ovido - Quiz & Flashcards