JohannaBettanGranstedt

Alla inlägg den 7 juni 2009

Av Johanna - 7 juni 2009 20:15


Idag har jag jobbat 10-18 segt. Jag kan knappt prata utan att börja hosta. Sen är rösten såå hes. så ingen hör mig iaf.. hehe

Mkt slit för ingenting.. Så såg min dag ut på jobbet.


Nu äntligen har min Alex kommit hem. Och jag välkomnar med en äppelpaj :) haha snällt va.. Vi måste bra fixa vaniljsås och en bra rulle sen är kvällen perfekt. Sen blir det nog en tidig kväll då jag inte har sovit ett smack de senaste nätterna. då jag har hostat igenom nätterna. Måttligt jobbigt kan jag lova.

Men nu har jag varit och fixa tabletter till hostan, hoppas att det hjälper :)


Äppelpaj

En god smulpaj på äpple, serverad med kall vaniljsås... Kan det bli godare?!


Receptet är för 4-6 personer.


Du behöver:

  • 125 gram smör (eller margarin)
  • 3 dl vetemjöl
  • 1 dl sockerlite
  • kanel
  • 3-4 deciliter skivat äpple eller äpple i små tärningar

Gör så här:

Sätt ugnen på 200-225 grader. Blanda vetemjöl och socker i en bunke. Dela smöret eller margarinet i tärningar och finfördela det med fingrarna så att det blir en grynig massa. Smöra en ugnssäker form. Lägg i äppeltärningarna, strö över kanel och sockra lite lätt. Smula sedan mjölblandningen över äppelbitarna och sätt in pajen i ugnen i cirka 20 minuter.
 

Mumma... 


Ovido - Quiz & Flashcards