JohannaBettanGranstedt

Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

Akuten

Av Johanna - 26 juni 2009 08:31


Igår fick jag åka in på akuten för extrema magsmärtor.


Det började med att jag åka in till jobbet, vid 10 så kände jag att idag får jag nog en jobbig mensvärk. Men eftersom jag tog en ipren innan jag for vill jag inte ta en till. Men vid 11 tiden då fixade jag det inte så jag tog en till.

Efter en stund ringer jag till alex och berättar att jag tror inte jag kommer att fixa det här. Men jag tänkte Alix kommer 14 jag härdar.

En lite stund börjar jag bli kallsvettig golvet börjar gunga till, jag tänkte nu svimmar jag eller spyr för nu börjar jag må riktigt illa.

Sen efter det gick det bara utför.

Jag fick sjuhelvetes ont i magen det kändes som allt höll på att slita sönder där inne imagen.

Jag aldrig varit med om något hemskare. Det går inte att beskriva smärta. Jag vet inte hur jag lyckades få tag i Maria P som genast skickade i väg lisa som kom och hjälpte mig. Jag tror jag var helt borta när hon kom. Jag var så kallsvettig så att det ran i pannan över allt , jag var genomsur.

Alex hade frågat Lisa om hon hade blött ner mig eftersom det såg någ ut som någon hade hällt en hink med vatten över mig.

Jag kräkdes när alex kom, vi var bara några minuter ifrån att ringa 112 jag kunde inte röra mig. fyy va ont jag hade. men efter 40-45 intensvia smärtor så börjar det lätta.  Men de ville ändå att jag skulle komma in till akuten.

Så lite kortfattat :P

Det trodde att det var något med äggstockarna eller blindtarmen men efter 7h med tittande och blodprover så kom det fram till att det kan vara att jag fick en baklänges mens. Att blodet har gått upp ist för ner.

Och när kroppen senare ska sötta bort blodet det gör det sjukt ont. Så det kan vara att jag fick nått sånt. Men de ville att jag skulle ligga kvar men utifall om det var blindtarmen, men jag ville åka hem. Så jag lovade att komma in om det skulle hända något igen. Men jag har sovit ganska bra inatt, lite ont har jag men inte så farligt.


Så såg min dag ut igår..                                         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 26 september 2012 12:08

Idag är den min lediga dag :) Hur välkommen som helst, de känns som man har mestadels varit på jobb eller jobbresor. De har varit 3 fartfyllda veckor på jobbet. Allt från Danmark och inventering :) Så de känns som man har missat Lill loppan lite. ...

Av Johanna - 18 september 2012 19:31

Då var man ute och for igen. Idag blev det bc möte i Sthlm, lagomt trött är jag kan jag lova. Även om man är småbarnsförälder och inte ha sovmorgon längre, så är det inte ok att kliva upp vid 4 tiden. Och sen ha möte på de mellan 10-17 tjohoo. Men ...

Av Johanna - 18 september 2012 19:31

Då var man ute och for igen. Idag blev det bc möte i Sthlm, lagomt trött är jag kan jag lova. Även om man är småbarnsförälder och inte ha sovmorgon längre, så är det inte ok att kliva upp vid 4 tiden. Och sen ha möte på de mellan 10-17 tjohoo. Men ...

Av Johanna - 18 september 2012 19:15

Då var man ute och for igen. Idag blev det bc möte i Sthlm, lagomt trött är jag kan jag lova. Även om man är småbarnsförälder och inte ha sovmorgon längre, så är det inte ok att kliva upp vid 4 tiden. Och sen ha möte på de mellan 10-17 tjohoo. Men ...

Av Johanna - 16 september 2012 12:00

Piss helg! Gud så tråkigt det är att bli hängig på en helg, speciellt när man har planer och börjat jobbat igen. Då känns helgerna lite heliga man vill liksom inte låta de gå till spillo. Men jag har kanske kunnat annat att de skulle bli så här. ...

Ovido - Quiz & Flashcards